Un fenomen tot mai des întâlnit astăzi este acela în care absolvenții unei facultăți își găsesc locuri de muncă în domenii care nu au nimic de-a face cu specializarea pe care au urmat-o. Același viitor s-ar putea contura și pentru absolvenții Facultății de Geografie, din diferite motive: locurile de muncă limitate (de exemplu, în mediu sau planificare teritorială) sau piața suprasaturată (de exemplu, în turism). Gândindu-ne că mai avem un an până la finalizarea studiilor masterale, am considerat că mai este timp pentru a ne clădi o carieră în domeniul geografiei.
Printre cursuri, seminarii și proiecte, ne-am făcut timp pentru a asista la prezentarea proiectului „Despre tine, pentru viitorul tău”. Proiectul, structurat ca un concurs, presupunea originalitate, creativitate, competiție. Concluzia: „Ne băgăm!”. Pe scurt, proiectul este un concurs de firme de exercițiu, în care concurează echipe de elevi și studenți din unitățile de învățământ cu profil non-economic, din regiunile București-Ilfov, Sud-Est și Centru. Poate până aici cele 2 paragrafe par a nu avea nicio conexiune. O să înțelegeți imediat care este legătura.
Pentru a ne înscrie la concurs, aveam nevoie de o idee de afacere și de un nume. Și-atunci am luat hotărârea care ne-a schimbat viziunea despre viitorul nostru. Fiind o echipă în care s-au reunit absolvenți ai mai multor specializări ale Facultății de Geografie, am încercat să venim cu o idee care să îmbine toate domeniile. Așa s-a născut PGD (Professional Geo Development), firma de consultanță complexă, care oferă pachete de servicii, ce vizează 3 domenii principale: mediu, turism și planificare teritorială. Pornind de la conceptul de dezvoltare durabilă, care pune foarte mare accent pe protejarea mediului, considerăm că nu se poate face turism și planificare teritorială de calitate fără să ținem cont de efectele lor asupra mediului înconjurător. Vrem ca în România să se implementeze proiecte de talie vest-europeană.
Fiind acceptați în proiect, am început să lucrăm diferite module ce vizau activitatea firmei noastre, pe baza cărora am fost selecționați să participăm la Seminarul Regional, ce a avut loc la Băile Tușnad, în perioada 11-13 Aprilie. Calificarea la această etapă a concursului ne-a adus o satisfacție maximă, având în vedere faptul că am prezentat potențial în fața organizatorilor.
Odată ajunși în frumoasa stațiune, nu mai aveam altceva de făcut decât să ne întoarcem victorioși. De-a lungul celor 3 zile, am participat la diverse activități, ce au avut ca scop dezvoltarea aptitudinilor de socializare și de antreprenoriat, pregătitoare pentru târgul de firme, care a avut loc în a doua zi. Târgul de firme, „piesa de rezistență”, așa cum l-am numit noi, a fost un real succes pentru PGD. Proba a constat în organizarea standului și prezentarea ideii de afacere în fața unui juriu profesionist. Imediat după aceste activități, am participat la proba încheierii unor contracte de parteneriat cu celelalte firme de la târg. Deși concursul presupunea competiția între firme de exercițiu, realismul ideii și materializarea conceptului de consultanță într-o firmă care să poată fi pusă în practică oricând ne-au adus 3 dintre cele mai importante premii: Cea mai originală idee de afaceri, Cea mai bună prezentare și Cele mai multe contracte viabile de parteneriat.
Experiența dobândită la Seminarul Regional, alături de Pasiunea pentru Geografie și Determinarea cu care muncim pentru a aduce noi concepte de bune practici, ne-au făcut să realizăm că suntem capabili să înființăm firma, aplicând cunoștințele acumulate în frumoșii ani de studenție petrecuți la Facultatea de Geografie.
PGD înseamnă pasiune, echipă, talent, muncă, entusiasm și succes!
Echipa PGD: Sergiu-Ionuț BABOI, Ioan Emanuel BUREȚA, Anca-Mihaela GHEORGHE, Andra Maria Denisa IRIMIA, Petronela Livia NISTOR - Studenți la Facultatea de Geografie, Masterul “Planificare teritorială şi managementul localităților urbane şi rurale”