Crăciun fericit, dragii noştri cititori-prieteni! Sper că aţi avut parte de zile frumoase şi liniştite, alături de cei dragi!
Echipa Greenly este şi ea în vacanţă, dar între Crăciun şi Anul Nou, ne-am gândit să vă mai oferim câteva articole, fiindcă starea „eco” este în noi în permanenţă şi nu dispare nici în timpul sărbătorilor! Ba chiar aş putea spune că bucuria Naşterii Domnului însufleţeşte bunătatea cuibărită în sufletele tuturor oamenilor iar grija pentru semeni, mediu, natură devine mai evidentă în multe situaţii!…
Şi anul acesta Bucureştiul a avut parte de „haine festive”, special pregătite pentru Sărbătorile de Crăciun şi Anul Nou. Pe 5 decembrie a.c., luminile sărbătoreşti din centrul mândrei urbe au fost aprinse de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
În această perioadă însă, dragi bucureşteni sau vizitatori ai oraşului Bucureşti, vi s-a mai pregătit ceva, despre care poate nu aţi aflat încă. Aşa că ne bucurăm sa fim din nou „eco-mesageri”: Eco-Rom Ambalaje – compania deţinătoare a licenţei “Punctul Verde” în România şi cea mai importantă organizaţie de preluare de la agenţii economici a obligaţiei de reciclare şi valorificare a deşeurilor de ambalaje – împreună cu Universitatea Națională de Arte București (UNArte) au lansat proiectul educațional „eCO-LECȚIA de ARTĂ” – un traseu cultural în Centrul Vechi, cu lucrări de artă realizate din deșeuri reciclabile.
Peste 20 de creații realizate de 39 de tineri artiști, studenți ai departamentelor de grafică și design din cadrul Facultății de Arte Plasice și, respectiv, ai Facultății de Arte Decorative și Design ale UNArte București, vor fi expuse în perioada 11 decembrie 2012 – 5 ianuarie 2013 în 13 locații din Centrul Vechi: Van Gogh Cafe, Hotel Rembrandt, Laboratorul de cocktailuri, Galeria Horațiu Mălăele, La Bonne Bouche, Galeria Șapte Șelari, Interbelic, Tiki Bar, Mike’s, Atelier Mecanic, Lacrimi și Sfinți, Energiea Pub și Violeta’s Vintage.
,,Acest proiect este mai mult decât o expoziție de artă, este, în fapt, un program educațional despre eco-design dedicat studenților. Este, în același timp, și o lecție de viață prin care ne propunem să sensibilizăm oamenii cu privire la importanța ambalajelor, a colectării selective și a reciclării deșeurilor de ambalaje. Designul inedit al produselor și decorațiunilor realizate din ambalaje colectate selectiv merită văzut! Faptul că ambalajele au dat viață unor lucrări atât de fabuloase sperăm să transmită mesajul că acestea trebuie puse la locurile lor, în containerele colorate, pentru a putea fi reciclate, și nu la gunoi.” a declarat Sorin Cristian Popescu, Director General Eco-Rom Ambalaje.
Proiectul „eCO-LECȚIA de ARTĂ” a demarat la începutul lunii octombrie, prin sesiuni în care studenții au învățat despre designul acestora din punctul de vedere al impactului asupra mediului, despre eforturile și cerințele companiilor în această privință, precum și despre reciclarea deșeurilor de ambalaje în România și la nivel internațional. Toți tinerii artiști implicați și-au mobilizat prietenii, familia, cunoscuții sa colecteze deșeurile de ambalaje necesare pentru realizarea lucrărilor. Astfel, proiectul a continuat cu partea creativă, în care fiecare a trebuit să propună și să creeze efectiv o lucrare din deșeuri de ambalaje, coordonați de lector univ. Dr Anca Boeriu (FAP) și lector univ. asociat Drd. Corina Duma (FADD) – iar rezultatele pot fi admirate în Centrul Vechi al Bucureștiului (Mai multe detalii despre proiect, precum şi informaţii despre colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaje pot fi aflate accesând site-ul www.ColecteazaSelectiv.ro.).
Partenerii media ai proiectului „eCO-LECȚIA de ARTĂ” sunt: Șapte Seri, Zile și Nopți, Metropotam, Igloo, şi Be Where.
Despre Eco-Rom Ambalaje am prezentat informaţii de multe ori, dar cum repetiţia este mama învăţăturii dar şi a informării vă reamintim că…
<ECO – ROM AMBALAJE S.A. este o organizaţie înfiinţată la sfârşitul anului 2003 de un grup de companii care activează în România şi care au luat iniţiativa implementării sistemului ”Der Grüne Punkt” – Punctul Verde, în ţara noastră. Acest sistem are ca scop îndeplinirea obligațiilor de reciclare a deșeurilor de ambalaje ce revin producătorilor care pun pe piață produse ambalate.
Membrii fondatori sunt: Argus, Ball Packaging Europe, Chipita Romania, Coca-Cola HBC România, Heineken, Mars România, Munplast, Pepsi Americas, Romaqua Group Borsec, Tetrapak, Unilever, Titan, cărora s-au alăturat în anul 2011 Bergenbier, Tymbark şi Ursus.
Eco-Rom Ambalaje a început activitatea în 2004 cu 81 de companii care au aderat la sistemul companiei, urmând ca anul 2011 să se încheie cu 2.301 de companii responsabile în portofoliu. Eco-Rom Ambalaje a preluat şi a îndeplinit cu succes, în fiecare an, obligaţiile de valorificare şi reciclare pe care şi le-a asumat pentru membrii săi.
După 8 ani de activitate, Eco-Rom Ambalaje implementează şi dezvoltă în România un sistem de colectare selectivă a deşeurilor de ambalaje ce vizează atât agenţii economici, cât şi populaţia, care contribuie semnificativ la realizarea ţintelor de colectare şi reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.
În 2011, Eco-Rom Ambalaje a îndeplinit cu succes obiectivul legal de valorificare de 57% şi a valorificat 57,8% (354.996 tone) din cantitatea de deşeuri de ambalaje puse pe piaţă de membrii săi (613.178 tone). La finalul anului trecut cantitatea colectata a fost de 34.416 tone de deşeuri de ambalaje de la populaţie, cu 40% mai mult decât anul anterior. De asemenea, infrastructura existentă a fost mărita cu aproximativ 50% (numărul de pubele de colectare selectivă ajungând, în 2011, la aproximativ 12.900 de containere). Mai mult, la jumătatea anului 2012, aproximativ 40% din populația României – circa 7,5 milioane de locuitori din peste 340 de localităţi – aveau acces la sistemul de colectare selectivă dezvoltat de Eco-Rom Ambalaje.
Aceste rezultate se datorează aportului financiar de aproximativ 8 milioane de euro al Eco-Rom Ambalaje în colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaje: infrastructură, costuri de colectare, transport şi sortare a deşeurilor de ambalaje realizate de colectori şi operatori de salubritate, campanii de informare şi conştientizare.>
Ce ştiţi despre Punctul Verde?
“Punctul Verde” este un simbol internaţional care semnalează cumpărătorului că firma producătoare sau importatoare s-a angajat să îndeplinească obligaţiile de reciclare şi valorificare a cantităţilor de ambalaje puse pe piaţă, prin contribuţia la dezvoltarea sistemului de colectare selectivă de la populaţie.
Aşadar, dragi prieteni Greenly, dacă aveţi drum prin Centrul Vechi al Bucureştiului, nu uitaţi să descoperiţi (până pe 5 ianuarie 2013!!) şi cele 13 locaţii, transformate în perioada sărbătorilor de iarnă 2012-2013 în „eco-locaţii”!
Vă dorim vacanţă frumoasă în continuare! Şi dacă vacanţa este şi „eco-green”, cu atât mai bine!
Surse informaţii şi foto: Comunicat de presă primit prin amabilitatea doamnei Ruxandra POPESCU, Account Executive, IMAGE PR