Copil fiind, mi se părea fascinant cum bananele pe care le primeam de sărbători veneau din același loc magic, îndepărtat, numit DOLE. Acele abțibilduri mă atrăgeau cu atât mai mult cu cât logo-ul (ținutului) are culorile tricolorului. În urmă cu câteva zile am primit două banane, din același tărâm al făgăduințelor bananelor, dar ceva era schimbat.
Abțibildul “s-a prelungit” cu o bucată verde pe care scrie EARTH – Ecuador – Visit my farm! Enter code at dole-earth.com 31010.
Și iată că după ani și ani, în care mi s-au deschis și mie ochii cu privire la impactul omului asupra mediului, văd minunatul DOLE că face un pas uriaș spre apropierea cumpărătorului, cel ce se bucură de banane, de producător, cel care se bucură de bucuria celuilalt și de natură, cea care dă bananele, toate sub atenta supraveghere a regatului Dole.
Pe scurt: Compania Dole a trecut la o campanie de conștientizare a producției și comerțului cu banane, în urma căreia cumpărătorul află toate detaliile legate de unde provin bananele pe care le consumă.
Grozav, nu?
Intrând pe site, am descoperit că bananele mele veneau de la ferma El Nilo Garita De Ingr. Și fereastra cu detalii cuprinde locația, suprafața, oamenii angajați, sistemele de certificare, harta și alte aspecte legate de geografia regiunii.
Ce mi s-a mai părut extraordinar la website este turul virtual al unei ferme DOLE. În sfârșit, cunosc tărâmul care până ieri era necunoscut, în sfârșit sunt acasă la banane!
Ce mai poți găsi pe dole-earth.com:
- Istoricul companiei Dole, din 1851 și până azi;
- Un minunat videoclip animat despre povestea bananei:
The Banana Story from Dole Fresh Fruit Europe OHG on Vimeo.
- Informații valoroase legate de strategiile companiei: Cum reciclează, Fundația Dole și Angajatul Dole;
- Ce alte fructe sunt comercializate;
- Și bineînțeles, aplicația unde fiecare cumpărător introduce codul găsit pe abțibild pentru a cunoaște ferma de proveniență a bananelor pe care le-a cumpărat.
Nu pot să spun decât că sunt extrem de încântată de această descoperire, de faptul că tot mai multe companii evoluează spre echitate ca valoare, că se apropie de cumpărător, că evidențiază importanța mediului înconjurător și că orice comunitate locală contează șiiiiii că am pătruns (virtual) în Dole magic land, precum îmi doream acum mulți ani!
Vouă de unde vă vin bananele?