Maşini hibrid: partea I

În ziua de astăzi se discută din ce în ce mai mult despre maşinile hibrid. Dacă sunt cu adevărat “eco” sau nu, dacă merită să investeşti în ele sau nu şi aşa mai departe. Sigur, dacă o să-i întrebi pe cei de la Green Peace o să-ţi spună imediat că sunt cele mai bune şi că trebuie să facem tot ce putem ca să salvăm mediul de la poluare. Dar oare ei, în viaţa privată, fac tot posibilul să protejeze mediul?

Comisia europeană şi-a propus ca ţintă reducerea emisiilor de CO2 la maximum 95 g/km până în 2020, crescând astfel producţia maşinilor hibrid.

Dar ce înseamnă cu adevărat o maşină hibrid?

O maşină hibrid este un vehicul care poate funcţiona cu mai mult decât un tip de energie. Cel mai adesea termenul se foloseşte pentru vehiculele echipate atât cu motoare electrice cât şi cu motoare pe combustie (adică pe benzină). Denumirea de hibrid mai este dată şi autovehiculelor care merg numai cu motor electric sau pe bază de gaze naturale.

Din 2005 şi până azi cererile pentru astfel de maşini au crescut din ce în ce mai mult din cauza preţurilor ridicate la petrol şi aşa-zisa dorinţă a oamenilor de a proteja mediul. Spun “aşa-zisa dorinţă”, deoarece în unele ţări, proprietarii de hibrizi sunt scutiţi de taxa de drum şi nu plătesc pentru parcare municipală. Asta înseamnă că trebuie să scoată mai puţini bani din buzunar.

De asemenea, utilizarea acestora are avantajele şi dezavantajele ei.

Avantaje:

- produc mai puţin zgomot decât un motor termic

- răspund mai rapid la comenzi

- recuperează energia la decelerare

- au o autonomie mai mare decât un vehicul electric simplu

- au mai multă fineţe şi uşurinţă în manipulare

- se reîncarcă mai repede decât un vehicul electric

- consumul este mult mai scăzut

Dezavantaje:

- cântăreşte mai puţin decât alte vehicule

- se defectează mai des

- costă mai mult (preţul maşinii este mai mare decât cel al unei maşini obişnuite, dar şi costurile de întreţinere sunt mult mai mari)

Uitându-ne la ultimele 2 dezavantaje putem spune că nici nu mai contează toate avantajele menţionate mai sus, deoarece costurile vor fi foarte mari.

În definitiv, o maşina hibrid chiar ajută la protejarea mediului? Dacă stăm să ne gândim mai bine, nu prea, fiindcă ea are un motor pe combustie, ceea ce înseamnă că tot trebuie să o alimentezi cu benzină şi tot va propaga emisii de CO2 în atmosferă, iar motorul electric va trebui încărcat la o anumită perioadă de timp, rezultând astfel consum de energie electrică. La fel se pune problema şi pentru maşinile 100% electrice. Acestea au o autonomie mai scurtă decât cele cu 2 tipuri de motoare şi trebuie lăsate să se încarce mai mult, unele chiar pe toată durata nopţii.

În concluzie până când sistemul nu va prezenta avantaje reale de preţ şi de funcţionare net superioară, nu va fi adoptat pe scară largă.

Aştept şi părerea voastră legată de acest subiect.

Articol realizat de Ioana-Alexandra Dumitrescu, studentă în anul al III-lea, specializarea Meteorologie-Hidrologie, Facultatea de Geografie, Universitatea din București.

Bibliografie

Foto:

Archambault A., Corbeil J.-C., 2008, Marele dicţionar vizual în 5 limbi, Editura Litera Internaţional, Bucureşti

Text:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Vehicul_hibrid

http://www.ecomagazin.ro/top-masini-ecologice/

Despre autor
Acest user este dedicat tuturor colaboratorilor Greenly! Studenti, masteranzi, doctoranzi sau pur si simplu oameni din intreaga tara, din intreaga lume care impart aceeasi pasiune, ecologia. Si isi doresc sa-si imparteasca ideile prin intermediul revistei Greenly. Le multumim din toata inima!
4 comentarii la acest articolScrie-l pe al tau!
  1. Salut!

    Documentati-va un pic mai mult cand scrieti articole deoarece induceti lume in eroare, nu mai credeti tot ce scrie pe wikipedia.

    Masinile hibrid nu sunt mai usoare, intr-un caz fericit sunt la fel de grele ca si celelalte din clasa lor, nu uitati ca au barerii suplimentare care cantaresc destul de mult.

    Iar pentru “se defecteaza mai des” cititi articolul http://www.thetruthaboutcars.com/2011/12/it%E2%80%99s-official-toyota-prius-and-porsche-911-are-germany%E2%80%99s-most-reliable-cars/ (Toyota Prius care este hibrid a iesit printre cele mai fiabile masini in Germania).

    La concluzii nu inteleg la care sistem va referiti 100% electric sau hibrid. Daca e cel hibrid cautati cate Toyota Prius s-au vandut pana acum, si e numai un model.

    Emilian

    PS: ca sa vedeti daca sunt masinile hibrid si cele electrice sunt sau nu eco vedeti cum se construiesc si daca se pot recicla, in special bateriile pe care le folosesc.

    • Salut!

      Imi pare bine ca articolul meu a starnit comentarii, deci a starnit interesul.
      Voi incepe raspunsul meu cu ceea ce mi se pare mai important in mesajul tau: sunt masinile hibride un competitor pe piata auto ?
      Eu am spus ca “nu inca”, dar m-ai contrazis, aducand in discutie vanzarile de Prius.
      Sa verificam : in Romania, APIA a dat publicitatii statisticile vanzarilor auto pe primele 9 luni din 2012. Toyota are per total o cota de piata de cca 2%. Nu am gasit nicio cifra oficiala publica din care sa reiasa cate masini Prius s-au vandut din cele cca. 1800 de unitati Toyota vandute, dar personal nu am vazut prea multe pe strazi.
      Sigur, Romania nu este un reper (nici din perspectiva dimensiunii pietei auto, nici a puterii de cumparare), iar pretul la care se vinde Prius nu este prea atractiv pentru o persoana obisnuita.
      Sa vedem ce spun americanii (inca cea mai importanta piata auto mondiala). In 2012 s-au vandut cca. 180.000 unitati de Prius. Cam ce inseamna acest lucru ? Nu este in primele 10 modele vandute (dar Toyota Camry – 314.000 unitati si Corolla – 222.000 unitati, sunt). Vanzarile totale auto in SUA au fost in cele 9 luni din 2012 de peste 5.600.000 unitati. Cat reprezinta Prius din aceasta piata ? Cca. 3%. Comparativ cu Romania este o cifra semnificativa (in Romania Toyota nu atinge per total aceasta valoare), dar nu putem spune ca cel mai cunoscut model hibrid la nivel mondial, in vanzare de peste 12 ani si ajuns la cea de-a 3 versiune este cu adevarat o optiune de vanzare, care tenteaza publicul larg.
      In ceea ce priveste fiabilitatea masinilor : te rog sa citesti cu atentie ce scrie in articol. Nu este vorba despre reparatii, ci despre cota de respingeri (de mai mica sau mai mare importanta) pe care tehnicienii de la TUV (organismul echivalent RAR-ului) au avut-o fata de masinile de 3 ani prezentate la certificare (echivalentul ITP la noi).
      In ceea ce priveste greutatea, dupa informatiile puse la dispozitie de catre producatori, se pare ca sunt mai grele.

  2. masinile hibride ca si cele electrice NU PROTEJEAZA MEDIUL.
    valoarea lor e in domeniul cercatarii acestor tipuri de masini, insa ideea ca protejeaza mediul e o amgire care prinde la fraierii cu bani fiind f. scumpe pt. omul obisnuit.
    pentru incarcarea bateriilor se foloseste energie electrica produsa tot din combustibili fosili sau nucleri, pentru ca cea produsa eolian sau fotovoltaic e intr-un procent mult prea mic, la acestea se mai adauga si bateriile.
    de ce nu abordati tema motorului cu apa, o varianta a acesstuia fiind produsa si de un roman MOTORUL RUSETEL CARE CRED CA INTRADEVAR PROTEJEAZA MEDIUL.
    SA AUZIM NUMAI DE BINE!

  3. Articolul este superficial, insuficient documentat.
    Intr-adevar, un vehicul hybrd este echipat cu motor cu ardere interna – benzina, diesel sau gaz (prima inexactitate).
    Dar aceste motoare sunt de o cilindree mai mica decat la acelasi vehicul propulsat clasic, cu motor.
    In plus acest motor lucreaza intemitent și la un regim de consum optim.
    Si daca la vehicule hybrid economia de combustibil este de 40 -50%, implicit și poluarea (ca rezultat al arderii combustibilului) este în aceeasi masura mai mica.

Scrie aici comentariul tau

Te rugam sa-ti introduci numele!

Necesar!

Te rugam sa introduci o adresa de email valida!

Necesar!

Te rugam sa scrii mesajul!

Greenly Magazine © 2024 All Rights Reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress