Teoria distractiei sau marketing ecologic à la Volkswagen

The Fun Theory, sau Teoria Distractiei in traducere libera, este un proiect initiat de Volkswagen Suedia care a devenit inca din 2009 viral pe internet si astazi da lectii importante oamenilor de marketing din companiile care doresc sa isi promoveze implicarea in domeniul sustenabilitatii. Campania a fost organizata sub forma unui concurs unde participantii isi prezinta ideile ce ar putea sa „schimbe comportamentul oamenilor in bine”. Oricine poate participa si adauga inovatii cat se poate de diferite, criteriile fiind simple: sa aduca un beneficiu comunitatii in care sunt aplicate iar noua tuturor sa ne aduca un zambet pe buze.

Si au fost idei: cam 600 iar asta numai pentru o editie a competitiei. Castigatorii intra in posesia a 2500 de euro, dar mai important, isi vad gandurile devenind realitate. De la puncte de colectare ale sticlelor devenite jocuri electronice din anii ’90 la trepte de metrou transformate in clape de pian sau de la cosuri de gunoi fara fund la loterie pentru soferii disciplinati in trafic, toate ideile castigatoare au ajuns sa fie puse in aplicare in Suedia, iar apoi filmate si impartasite lumii intregi.

Proiectul este implementat de agentia de publicitate DDB Stockholm si are rolul de a promova gama de produse eco-friendly Blue Motion si conceptul Blue Motion Technologies ale Volkswagen. Aici incepe implicarea Volkswagen si cam tot aici se termina. De fapt, pe intreaga desfasurare a campaniei, plasamentul brandului Volkswagen este cat se poate de subtil. Nimic despre tehnologia masinilor, nimic despre inovatia produsului sau despre cat de “verde” este automobilul. Ce-i drept, pentru consumatorul ecologic, sau true blue green cum spune americanul, detaliile acestea sunt probabil punctul forte care ar trebui promovat. Insa daca suntem realisti, o sa observam ca doar un procent (inca) mic din piata potentiala e atenta in mod activ la calitatile ecologice ale unui produs sau serviciu.

Sincer sa fiu, nu cred ca toti cei 28 de milioane de vizitatori ai canalului de Youtube al proiectului sau cam tot atati vizitatori ai site-ului oficial au aflat despre ce inseamna Blue Technologies sau ce pozitie ia VW cu privire la protejarea mediului, insa cu siguranta o sa ramana cu impresia ca producatorul german are un anumit grad de preocupare pentru problemele legate de mediul socio-ecologic. Iar daca s-a ajuns cu adevarat in acest punct, cred ca aceasta campanie a fost un succes nu numai pentru internet. Desi nu a fost anuntata o data pentru o noua editie a competitiei, eu unul astept cu interes o noua etapa de inscrieri si o idee (cu logo-ul Volkswagen intr-un colt) care sa ma faca sa zambesc.

Articolul a fost realizat de Robert Petrescu, student in anul III la Facultatea de Stiinte Economice din cadrul Universitatii Transilvania din Brasov. In prezent studiaza prin programul Erasmus la Universitatea din Pardubice (Cehia).

Despre autor
Acest user este dedicat tuturor colaboratorilor Greenly! Studenti, masteranzi, doctoranzi sau pur si simplu oameni din intreaga tara, din intreaga lume care impart aceeasi pasiune, ecologia. Si isi doresc sa-si imparteasca ideile prin intermediul revistei Greenly. Le multumim din toata inima!
Scrie aici comentariul tau

Te rugam sa-ti introduci numele!

Necesar!

Te rugam sa introduci o adresa de email valida!

Necesar!

Te rugam sa scrii mesajul!

Greenly Magazine © 2017 All Rights Reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress