O companie cu adevărat “verde”: UPM. Un model pentru alte companii (II)!

Acum o săptămână, dragi prieteni, am început să vă povestesc despre vizita la UPM Romania S.R.L. – compania-fiică a UPM Finlanda, unul dintre cei mai mari producători de celuloză, hârtie şi cherestea din lume, având centre de producţie în 17 ţări, în care lucrează 24.000 de oameni.

Pe 26 septembrie a.c., Cristina Ioana Stăicuţ, General Manager UPM România, Cristina Maria Torică şi Ramona Bica – specialists in Customer Service, Daniel Siegel, Senior Manager Technical Sales for Central Europe, de la UPM-Kymmene Austria GmbH şi Peter Resch, Technical Sales Manager, de la UPM AG Zürich, Switzerland, ne-au făcut o primire caldă şi frumoasă şi ne-au răspuns la toate întrebările noastre, cu acurateţe, deschidere şi prietenie! Cu primele întrebări şi răspunsurile aferente vă puteţi delecta aici. Le mulţumim încă o dată, pentru informaţiile deosebite pe care ni le-au prezentat, pentru amiciţia evidentă care ne-a impresionat, pentru echilibrul perfect şi emoţionant între profesionalism şi omenie!

În această parte a II-a a articolului, voi continua să vă prezint întrebările echipei Greenly şi răspunsurile oferite de experimentaţii specialişti UPM.

5. În afară de Certificatele UPM, există alte mijloace de promovare către consumatori, atât pentru calitatea produselor cât și pentru toate acţiunile de mediu (cum ar fi campanii media, evenimente, etichetare etc)?

Răspuns (R): a. Calitatea produselor noastre ar trebui să vorbească de la sine, dar, desigur, comunicarea de marketing este menită să explice virtuţile produselor noastre.

b. Etichetarea este o modalitate bună de a comunica durabilitatea; cu toate acestea, ea nu este singura. Există și alte modalități prin care clienții noștri pot deveni familiarizaţi cu durabilitatea UPM [sustenabilitate nu este un termen românesc, de aceea eu, personal (V.M.), prefer conceptul de durabilitate]: cursuri sau instruiri, consultanţă de mediu, service pentru client, orientarea clientului.

c. Raportarea transparentă și periodică este un mijloc important de comunicare. UPM urmează cadrul GRI (Global Reporting Initiative), pentru raportarea responsabilităţii.

d. Proiecte comune cu partenerii, furnizorii, acţionarii şi alte părţi interesate sunt, de asemenea, importante. Un exemplu bun este cazul râului Oder: http://www.upm.com/EN/MEDIA/upm-blog/Pages/sustainability-journey-in-poland.aspx

 6. A avut UPM întotdeauna un comportament eco-responsabil?

R: a. UPM, Compania Biofore este mândră de evoluția sa. Compania este rezultatul unei lungi evoluții în producția de hârtie. De exemplu, fabrica de hârtie Docelles există încă din secolul al XV-lea. Modul în care hârtia este produsă acum e, însă, total diferit, după cum diferită este şi abordarea mediului. În prezent, UPM urmărește permanent să-şi îmbunătățească procesul de fabricare a hârtiei, fie prin intermediul noilor inovații (bio-fibrilele reprezintă un exemplu), fie prin îmbunătățirea procesului de fabricaţie.

b. Industriile forestiere ocupă un rol important în promovarea dezvoltării durabile. Angajamentul față de îmbunătățirea continuă a performanței economice, de mediu și sociale este o parte esențială a strategiei de afaceri.

c. Din 2003, UPM a fost unul dintre semnatarii iniţiativei United Nations Global Compact, o reţea globală de afaceri și de alte părți interesate din întreaga lume, dedicate dezvoltării durabile şi practicilor de afaceri responsabile. Valorile de bază ale iniţiativei Global Compact sunt prezentate sub forma a zece principii, care acoperă drepturile omului, standardele de muncă, mediul înconjurător și combaterea corupției.

7. Au existat accidente în timpul proceselor de producție (și nu numai) care ar fi putut afecta mediul, natura şi/sau oamenii?

R: a. Sănătatea şi securitatea ocupaţională este o prioritate de top. În momentul de față, la nivelul întregii companii UPM se desfăşoară iniţiativa  „Step change in safety 2012-2014” [eu aş traduce-o „A realiza schimbarea în siguranţă 2012-2014” (V.M.)]. În 2011 nu au existat accidente de muncă mortale la UPM.

b. Ţinta UPM este de a reduce amprenta asupra mediului a operațiunilor şi produselor sale, de-a lungul întregului ciclu de viață, de la aprovizionarea cu materii prime, utilizarea în producție, livrare și utilizarea produsului final, până la reciclare și reutilizarea produselor. Performanța de mediu este monitorizată permanent. Orice abatere de la condițiile de autorizare este raportată imediat autorităților competente, fiind luate măsuri corective şi preventive.

c. Performanța de mediu este raportată aici: http://www.upm.com/EN/RESPONSIBILITY/Principles-and-Performance/environmental-performance/Pages/default.aspx

8. Cum putem vizita unităţile de producţie UPM şi/sau arealele cu păduri?

R: a. Reprezentantul/biroul local UPM ar putea organiza o vizită, împreună cu responsabilii fabricilor de hârtie UPM şi departamentul pădurilor.

b. Există programe de vară pentru stagiari, disponibile pentru cetățenii români, în scopul de a cunoaşte la faţa locului activitatea companiei (în principal producţia de celuloză și hârtie), care ar putea afecta mediul, dar (în cazul de faţă) într-o companie eco-friendly?

R: a. Toate aplicaţiile pentru locurile de muncă din programele de vară pot fi trimise aici: http://www.upm.com/EN/CAREERS/Pages/default.aspx

10. Care sunt principalele aspecte și elemente avute în vedere și pe deplin respectate în fiecare ciclu de producție?

R: a. Sursa de biomasă (celuloză din păduri certificate) este un aspect cheie de durabilitate, care trebuie să fie întotdeauna respectat.

b. Eficiența energetică și a materialor, tehnologiile moderne și sursa (de biomasă) responsabilă joacă un rol-cheie în reducerea impactului nostru asupra mediului. Evaluările de impact asupra mediului se efectuează la fiecare unitate. O imagine de ansamblu asupra aspectelor cheie de mediu, impactului asupra mediului și măsurilor UPM poate fi surprinsă în tabelul de aici: http://www.upm.com/EN/RESPONSIBILITY/Principles-and-Performance/environmental-performance/environmental-impact/Pages/default.aspx

11. Ne-aţi permite să scriem despre activitatea companiei UPM și implicaţiile acesteia în toate aspectele de mediu?

R: a. Sigur!

Am plecat de la UPM bucuroşi că există o asemenea companie, cu grijă pentru mediu la fiecare pas! Şi sunt fericită că pot să împărtăşesc tuturor ceea ce am aflat!… Şi sunt convinsă că într-o zi voi vedea cu ochii mei toate cele descrise mai sus!…

Dragi prieteni Greenly, să ştiţi că articolele despre UPM nu s-au terminat! Urmează unul foarte important dar…săptămâna viitoare! Până atunci, nu uitaţi, vă rugăm, de campania-concurs Greenly! Avem idei foarte frumoase pentru premiile ce vor răsplăti articolele cititorilor noştri !

O săptămână cu reuşite, dragii noştri!

Surse foto:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/115312-pelko-toteutui-kouvolassa-%E2%80%9Dmasentaa%E2%80%9D

http://www.vastavalo.fi/tehdas-upm-paperitehdas-upm-318154.html

Despre autor
Conferențiar Dr. la Facultatea de Geografie - Universitatea din Bucuresti
Scrie aici comentariul tau

Te rugam sa-ti introduci numele!

Necesar!

Te rugam sa introduci o adresa de email valida!

Necesar!

Te rugam sa scrii mesajul!

Greenly Magazine © 2017 All Rights Reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress