La răscruce de drumuri! Crossroads: Labor Pains of a New Worldview

Crossroads-Labor-Pains-of-a-New-Worldview-610x248Vă invit să vizionaţi un…alt fel de film documentar: „La răscruce de drumuri – durerile facerii unei noi viziuni a lumii”. Un documentar care încearcă să schimbe mentalităţi.

De ce o asemenea invitaţie? Un asemenea film? Fiindcă omenirea a ajuns la o răscruce de drumuri, dragii mei! Specia umană a ajuns într-un loc în care îşi va decide soarta. Şi să sperăm că vom lua cele mai bune hotărâri! Criza de astăzi este, de fapt, un moment de tranziţie al omenirii, în care resimţim “durerile facerii” unei noi viziuni a lumii. Este foarte important ca în aceste momente să înţelegem CINE SUNTEM şi CE ALEGEM SĂ FIM CU ADEVĂRAT!

Einstein spunea: “Problemele mari cu care ne confruntăm nu pot fi rezolvate cu acelaşi nivel de gândire care le-a creat!” Aceasta înseamnă că trebuie să ne schimbăm cu 180 de grade viziunea asupra vieţii, lumii, valorilor…

În prezent, riscurile economice, financiare, de mediu, geopolitice, sociale, tehnologice sunt interdependente. O criză ce afectează un anumit domeniu, într-o anume zonă, va declanşa rapid o altă criză, în alt domeniu, în alte zone!green-job-crossroads

Ceea ce vedem în această lume este, de fapt, o oglindire a cine suntem. De fapt, nu trăim doar o criză economică sau politică sau financiară sau spirituală…ci trecem printr-o criză a fiinţei umane!

„Egolution” (engl) – ego-luţia este ceea ce am trăit până acum! O competiţie egoistă, în care, în mod constant, ne-am întrecut unul pe celălalt, în toate domeniile! Dacă el are/face “asta”, eu de ce să nu am/fac? Dacă el nu are, hai să fiu primul care obţine “asta”! Hai să i-o iau înainte! Nu-i aşa, dragii mei? Recunoaşteţi “modelul”? Grav este că acest egoism a devenit uriaş, iar în prezent, dacă nu încetăm,  dacă nu „naştem” o nouă viziune, un nou model, competiţia de care vorbeam nu se va opri până nu-şi va atinge scopul. De aceea companiile distrug ecosisteme întregi, bancherii declanşează crize economice, o parte din oameni prosperă pe seama nereuşitei altora…Suntem pe un drum mort!

Este momentul schimbării! Momentul renunţării la egoism. Nu mai trebuie să ne concentrăm strategiile pe supravieţuirea individuală ci pe cea colectivă. Aceasta e soluţia!

Influenţa societăţii este probabil cea mai puternică forţă în psihologia umană. Dar…cum am folosit-o până acum? Influenţa mediului şi a grupurilor din care facem parte este definitorie. „Reţelele” sau grupurile în care trăim ne determină comportamentul, acţiunile, stările, emoţiile. Studii recente au arătat că fericirea MEA nu depinde doar de acţiunile MELE, gândurile MELE, comportamentul MEU, ci şi de acţiunile, gândurile, comportamentul  oamenilor cu care sunt în contact direct: fraţi, părinţi, soţ/soţie, iubit/iubită, vecini, prieteni, colegi de muncă, precum şi cele ale persoanelor cu care aceştia sunt conectaţi la rândul lor!!! Altfel spus: de acţiunile, gândurile, comportamentul VOSTRU, dragii mei prieteni! Comportamentul şi emoţiile noastre sunt răspândite în aceste „reţele” sau grupuri!

5327673307_b526e6a812_bPretinzând că suntem ceva/cineva, devenim, ne transformăm în acel ceva/cineva! Până acum, însă, am pretins că suntem doar materie! Până acum doar banii, bunurile, casele, maşinile, LUCRURILE ne asigurau un loc de onoare în această societate, într-o ierarhie impusă tot de oameni! Rezultatul? O suferinţă imensă la toate nivelurile ierarhiei, chiar şi la cele mai înalte (BUNURILE nu aduc fericire) şi o planetă „violată” de tot ce are mai de preţ! Dar ştiţi ceva? NOI inventăm toate acestea! De ce aurul are valoare? Pentru ca CINEVA a spus asta! De ce benzina costă cât costă? Pentru că cineva a zis aşa! Cineva speculează, cineva decide, cineva impune!…La un moment dat devine obositor, ne săturăm…şi atunci ar trebui să facem ceva diferit! Nu credeţi?

Din păcate societatea, mai ales mass-media, „împinge” oamenii normali în căutarea acestor bunuri materiale.  Acest fenomen nu era întâlnit acum 50-60 de ani…De exemplu, cetăţeanul american obişnuit consumă acum de două ori mai mult decât o făcea acum 50 de ani. Reclamele au un rol important în modelarea comportamentului privind consumul. În SUA, fiecare cetăţean este „bombardat” de peste 3000 de reclame zilnic!! Reclame care îi fac pe oameni nefericiţi cu ceea ce au!!! Reclame care spun că părul nu stă aşa cum trebuie, nu are luciul care trebuie, că pielea nu e suficient de catifelată, că hainele purtate nu sunt moderne, că mobila trebuie schimbată, că suntem constipaţi (sau invers…) şi nefericiţi, că nu ştim ce pierdem dacă nu cumpărăm noul detergent-minune, că avem o rablă de maşină…că, până la urmă, e ceva în neregulă cu noi, dar totul se va schimba dacă…MERGEM LA CUMPĂRĂTURI!!

Un fost prezentator TV din SUA spunea foarte frumos: „Spaţiul dintre televizor şi spectator ar trebui să fie sacru!” Acum, din păcate, acest „spaţiu sacru” înseamnă BANI! Dacă el poate aduce profit, dacă se poate transforma în bani, sacralitatea nu mai înseamnă nimic! Ne aflăm într-o cursă nebună, cu două slujbe, pentru a câştiga bani, pe care să-i cheltuim în neştire, pe lucruri ce nu ne sunt necesare etc etc…când am putea spune, simplu, STOP! Ştiind că la fiecare 5 secunde un copil moare de foame!…Că 75% din zonele mondiale de pescuit sunt aproape “golite” de peşti…Că 40% din terenul arabil la nivel planetar este arid…Că începând din anul 2000, sunt cu 66% mai multe dezastre în fiecare an…Că noi, oamenii, am stricat echilibrul naturii şi suntem cauza propriei noastre distrugeri…

Lumea s-a schimbat!…Din cauza noastră! Şi ajunşi aici, la această răscruce de drumuri, trebuie să luăm decizii majore! Trebuie să ne modificăm viziunea asupra lumii, să redefinim adevăratele valori personale şi sociale, să ne schimbăm gândirea, conştiinţa, să readucem armonia în natură…altfel nu se va putea realiza o schimbare totală reală! Va trebui să redefinim ce înseamnă să fii uman, să ne alegem o nouă identitate, în sensul de a ne recrea pe noi înşine ca umanitate, ca un grup şi nu ca indivizi separaţi!

Lumea pe care o vedem astăzi a fost creată de ego-urile noastre aflate în competiţie şi va trebui să învăţăm să cooperăm, să DĂRUIM, fiindcă prin dăruire eşti recompensat! Să renunţăm să-i folosim sau manipulăm pe semenii noştri! Să nu mai profităm de ei! Ar trebui să trăim ca şi cum, cu toţii, am fi un singur om, cu o singură inimă! „Omida” civilizaţiei noastre va trebui să se transforme în „fluture”! Iar de la „ego-luţie” să trecem la evoluţia conştiinţei şi să înţelegem că noi, toţi oamenii, reprezentăm o unitate, un singur organism!crossroads

Nu toată lumea trebuie să se schimbe în acelaşi timp! Vorbim de aşa-numita „masă critică”. Oamenii de ştiinţă au descoperit că atunci când 10% din populaţie este cu adevărat convinsă de o idee, gândind altfel, comportîndu-se altfel, ideea va fi adoptată de majoritatea societăţii! Este un salt spontan! Masa critică = 10%! Este nevoie doar de o scânteie, care va veni de la oamenii „treziţi”, o comunitate mică ce va aduce o mare schimbare, într-o „masă” numeroasă de oameni!

EU sunt conectată cu TINE…TU eşti conectat cu ALŢII…Acţiunile tale influenţează acţiunile şi sentimentele altora de lângă tine, care, la rândul lor, le vor răspândi mai departe…Prin urmare, dialogul şi comunicarea sunt esenţiale!

Schimbarea vine, dragii mei, şi trebuie să fim pregătiţi, conştienţi şi…să ne trezim!

[Sper că v-am incitat suficient şi acum sunteţi gata de vizionare!]

Surse foto:

http://adevarul2012.blogspot.ro/2013/02/crossroads-labor-pains-of-new-worldview.html

http://aspo-deutschland.blogspot.ro/2013_02_01_archive.html

http://www.lifequake.net/tag/stress/

http://overcomingloneliness.com/category/death/

Despre autor
Conferențiar Dr. la Facultatea de Geografie - Universitatea din Bucuresti
Scrie aici comentariul tau

Te rugam sa-ti introduci numele!

Necesar!

Te rugam sa introduci o adresa de email valida!

Necesar!

Te rugam sa scrii mesajul!

Greenly Magazine © 2017 All Rights Reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress