Cum să ne ferim de obezitate?

Obezitatea reprezintă o problemă estetică, o tulburare de nutriție caracterizată prin sporirea greutății corporale mult peste nivelul greutății ideale, cu ample consecințe asupra stării de sănătate. Apariția obezității influențează aspectul fizic al persoanei dar și starea ei psihică. Excesul ponderal generează numeroase complicații: diabet zaharat, afecțiuni cardiace și cerebro-vasculare, hipertensiune arterială, apnee de somn, tulburări locomotorii. Deși obezitatea este considerată o afecțiune complexă nutrițional-metabolică există numeroase modalități de tratament.

Este considerată obeză, acea persoană al cărui Indice de Masă Corporală (IMC) depășește 30.

IMC este un instrument de evaluare a greutății raportată la înălțime. Un IMC crescut reprezintă un factor de risc pentru obezitate. De asemenea, pentru aprecierea excesului ponderal este utilizată circumferința abdominală.

Click  aici pentru a-ți măsura IMC.

Obezitatea poate îmbrăca un caracter generalizat sau un aspect segmentar. Distribuția excesului ponderal la nivelul jumătății inferioare a corpului caracterizează obezitatea de tip ginoid ( “pear-shaped“) . Obezitatea de tip android (abdominală, truncală “apple-shaped” – țesutul adipos predomină la nivelul trunchiului) este corelată cu o rată mai mare de apariție a complicațiilor.

Tipuri de obezitate

Circumferința abdominală mai mare de 88 cm la femei și 102 cm la bărbați crește riscul dezvoltării altor probleme medicale.

Te-ai săturat de diete bazate pe cântărirea alimentelor, numărarea caloriilor și restricții stresante? Ai rezistat doar 3 zile cu aceste diete și ai cedat nervos? Poți să devii propriul tău dietetician dacă ai voință, ești înțelept și alegi acele alimente și acele rețete savuroase care ți se potrivesc, care te ajută să slăbești și să fii în formă.

Trebuie să asiguri corpului tău echilibrul între aportul energetic și consumul necesar funcționării organismului.

Când începi o cură de slăbire este bine să știi că există “alimente anti-grăsime” care necesită pentru digestie o cantitate de calorii mai mare decât cea pe care o furnizează, contribuind astfel la diminuarea țesutului adipos. Ele au fost denumite de nutriționiști “alimente cu calorii negative”, deoarece nu adaugă calorii alimentației noastre, ci “mănâncă” grăsimi, favorizând epurarea celulelor grase.

În copilărie și tinerețe aveai o greutate stabilă indiferent ce și cât mâncai. La un moment dat echilibrul s-a dereglat din diverse motive și organismul nu a mai fost capabil să se apere împotriva invaziei grăsimilor nedorite.

Trebuie să înveți din nou să te aperi de acest fenomen pentru a-ți regăsi bucuria și armonia.

Obezitatea la copii

Este inutil sa faci sport sau masaj dacă vei continua să încarci organismul cu grăsimi și alimente care se transformă în reziduuri și se depozitează în corpul tău.

Soluția este selectarea alimentelor care îți oferă o nutriție echilibrată, drenajul toxinelor, imunitate și energie. Este vorba despre alimente cu un aport minim de lipide care contribuie la reducerea greutății prin folosirea pentru nevoile energetice a grăsimii excedentare.

Consumând alimente cu “calorii negative” organismul trebuie să muncească mai mult pentru a extrage caloriile din ele.

Metabolismul individual influențează arderea grăsimilor și deci slăbirea sau îngrășarea. Tu poți să ajuți organismul să funcționeze mai bine.

Consecințele obezității

Îți vei putea menține cu ușurință greutatea, dacă vei avea în vedere 4 reguli:

         1. Reducerea poftei de mâncare. În acest scop ține seama de câteva trucuri:

  • Bea un pahar cu apă caldă cu o jumătate de oră înainte de masă sau un pahar infuzie cu valeriană (10 gr. valeriană la 1 litru de apă).
  • Consumă cu un sfert de oră înainte de masă “micul antifoame”, o cantitate mică dintr-un aliment bine ales, de exemplu: un morcov mic, câteva frunze de salată verde, câteva lingurițe de iaurt, o bucățică de brânză nesărată, o bucățică de carne albă rece.

        2.  Calmarea stresului și a anxietății:

  • Evită medicamentele tranchilizante, antidepresive deoarece influențează retenția de apă și produc dependență. Există metode naturale care te pot ajuta: produse naturiste, ceaiuri cu efecte antistres și antidepresive, aromoterapia.

        3.  Umplerea suficientă a stomacului pentru a avea “de lucru”:

  • Asigură stomacului său “patul de fibre”, consumând înainte de masă o salată mică de crudități, care va contribui la umplerea stomacului, digestie, calmarea foamei și reducerea cantității de mâncare.
  • Nu lăsa stomacul gol prea mult timp, deoarece excesul de sucuri gastrice poate determina apariția unor boli cum ar fi gastrita și ulcerul. Mănâncă 3 mese pe zi la interval de 5-6 ore. Între mese poți să bei apă, suc natural sau poți mânca un fruct.

          4.  Arderea caloriilor furnizate de hrană.

  • Consumă ZILNIC alimente care ajută la arderea caloriilor în exces și acționează ca adevărați “topitori de grăsimi”.
  • Fii activ până la adânci bătrâneți. Cu cât te vei mișca mai mult, cu atât vei arde mai multe calorii.

Surse foto: http://www.sfatulmedicului.ro http://obesity-children.blogspot.ro/ www.scritube.com

Articol realizat de Nicoleta Tane

Despre autor
Acest user este dedicat tuturor colaboratorilor Greenly! Studenti, masteranzi, doctoranzi sau pur si simplu oameni din intreaga tara, din intreaga lume care impart aceeasi pasiune, ecologia. Si isi doresc sa-si imparteasca ideile prin intermediul revistei Greenly. Le multumim din toata inima!
Scrie aici comentariul tau

Te rugam sa-ti introduci numele!

Necesar!

Te rugam sa introduci o adresa de email valida!

Necesar!

Te rugam sa scrii mesajul!

Greenly Magazine © 2019 All Rights Reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress