Anumite întreprinderi, îndeosebi producătorii de automobile, nu ezită să laude calităţile „ecologice” ale produselor, care nu sunt deloc aşa. Alţii trebuie să îşi „înverzească” imaginea, deoarece activităţile pe care le desfăşoară sunt foarte poluante sau dăunătoare biodiversităţii (producerea de gaze cu efect de seră, defrişarea unui teren pentru a construi o extensie, utilizarea apelor din râu pentru răcirea maşinăriilor…).
Nu vă lăsaţi păcăliţi de campaniile lor de publicitate prea „verzi” pentru a fi adevărate. Dacă este nevoie, denunţaţi-i. Şi militaţi pe lângă aceste firme pentru a-şi reduce realmente impactul negativ asupra planetei, îndeosebi făcând apel la eco-consilieri.
Sursa informații: 52 de sfaturi pentru biodiversitate – Comisia Europeană/Direcția Generală pentru Mediu
Surse foto: http://blog.airdye.com/goodforbusiness/tag/greenwashing/
http://blogs.usfca.edu/coms/page/2/
http://marquescasara.com/2012/06/30/rio20-greenwashing-corporativo/
http://thecorporation.com/blog.cfm?view=BLOG_POST&blog_id=428
http://ideationz.me/category/global-issues/