Este cea mai aglomerată perioadă a anului universitar…cea mai grea dar şi cea mai frumoasă…şi tocmai în această perioadă Greenly a primit multe invitaţii, la multe evenimente, pe care din păcate nu le-a putut onora. Ne-am străduit, însă, să le susţinem prin bannere şi articole.
În primul rând, vă facem un anunţ important: din cauza perioadei extrem de încărcate dar şi a solicitărilor persoanelor interesate să participe, Conferinţa “Ecologie, ecoturism şi evaluări integrate de mediu”, programată a se desfăşura în perioada 21 – 23 iunie 2013, va fi amânată, urmând să primim noile coordonate ale evenimentului în cel mai scurt timp. Banner-ul conferinţei rămâne, însă, pe prima pagină Greenly, iar noi continuăm să susţinem conferinţa!
În al doilea rând, vă informam acum două săptămâni că Green Group, în colaborare cu Primăria Municipiului Buzău și Carrefour România, inaugurează pe 5 iunie, la Buzău, prima stație inteligentă de colectare din România. [ne-am fi dorit foarte mult să ajungem, dar sesiunea de examene ne-a împiedicat să o facem…eu, personal, regret nespus şi sper, totuşi, să am ocazia într-o bună zi să vizitez Green Group.]
Sistemul, numit Sigurec 1, integrează cea mai nouă și inteligentă soluție de preluare a 10 tipuri de deșeuri din ambalaje (deșeuri PET, doze de aluminiu, butelii de sticlă, butelii PE, PP, Tetra Pack, sacoșe/folii ambalaj PE, PP, hârtie și cartoane) și echipamente electrice sau electronice.
Sigurec 1 oferă posibilitatea răscumpărării deșeurilor cu bonuri valorice ce pot fi folosite în hipermarketurile Carrefour. Spre exemplu, pentru un PET, clienţii primesc 0,05 lei, iar pentru o doză de aluminiu – 0,03 lei. În cazul aparatelor electrice şi electronice (DEEE) se oferă 0,8 lei/kg pentru frigidere, 0,6 lei/kg pentru fiare de călcat, 1,5 lei pentru laptopuri etc.
Un studiu recent, pe tema obiceiurilor de reciclare la români, realizat la inițiativa Green Group pe un eşantion de 7.492 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, arată că 92% dintre români nu sunt conştienţi de valoarea economică pe care o au deşeurile lor și nu ştiu că au posibilitatea să colecteze selectiv cu ajutorul containerelor inteligente care eliberează bonuri valorice.
Același studiu indică faptul că peste 38% dintre români cred că deşeurile colectate selectiv ajung tot la groapa de gunoi. Cu toate acestea, peste 57% dintre români sunt conştienţi de importanţa reciclării pentru mediu şi declară că poluarea este cea mai gravă consecinţă a unui comportament neorientat spre reciclare. În plus, aproape 85% dintre români consideră că reciclarea deşeurilor este o responsabilitate pe care o au faţă de mediu.
“Trasabilitatea deşeurilor este unul dintre motivele principale care îi împiedică pe români să recicleze: ei nu ştiu ce se întâmplă exact cu deşeurile lor după ce ajung în containerele selective şi mai mult decât atât, nu sunt siguri că acestea chiar ajung la fabricile de reciclare. Cu sistemul SIGUREC 1 şi aparatele inteligente instalate deja în marile magazine, consumatorii pot urmări trasabilitatea deşeurilor lor şi au siguranţa că acestea ajung exact acolo unde trebuie. Bonul valoric pe care îl primesc este atât un beneficiu material, cât şi o garanţie a faptului că deşeul reciclat de ei este valoros. Credem că românii vor fi tot mai conştienţi de valoarea deşeurilor lor şi vor înţelege că această valoare li se cuvine”, a explicat Constantin Damov, co-fondator Green Group.
Green Group susţine transparenţa în reciclare şi a lansat în luna noiembrie 2012 primele containere care recompensează depunătorii cu bonuri valorice pentru PET-urile, dozele de aluminiu şi aparatele electrice şi electrocasnice vechi. Bancomatul Verde şi Reciclatorul Verde au fost deja instalate în unele hipermarketuri Carrefour. Acestea oferă un beneficiu material în schimbul deşeurilor reciclate, încurajând astfel comportamentul responsabil faţă de mediu. Bonurile valorice pot fi folosite pentru plata cumpărăturilor în câteva din hypermarketurile Carrefour România, printre care și Carrefour Buzău.
Mai multe detalii puteţi găsi pe www.green-group.ro.
Cine este Green Group? [am mai spus-o dar repetăm :)]
Green Group, singurul parc industrial de reciclare a deșeurilor din România, cuprinde patru companii: GreenTech SA – reciclează deșeurile de mase plastice, GreenFiber International SA – produce fibră sintetică poliesterică și banda din PET 100% reciclat, GreenWEEE International SA- tratează și reciclează deșeurile electrice și electronice iar GreenLamp Reciclare SA – tratează și reciclează deșeurile de echipamente de iluminat uzate.
Cine este Carrefour?
Cu peste 9.900 de magazine în 33 de țări, grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul 1 în Europa. De peste 50 de ani, Carrefour se afirmă ca un partener zilnic pentru mai mult de 25 de milioane de clienți din Europa, Asia și America Latină. Cu peste 3 miliarde de operațiuni la casă, prin intermediul tuturor activitaților sale, Grupul Carrefour își asumă responsabilități economice, sociale și de mediu și garantează pentru calitatea produselor sale și securitatea clienților săi.
În România, Grupul Carrefour numără 116 magazine dintre care: 24 de hipermarket-uri „Carrefour”, 68 de supermarket-uri „Market”, și 24 de magazine de proximitate „Express”.
[Mulţumim pentru comunicatul de presă dnei Anda Copăceanu, Communication Manager, Agenţia PR Rogalski Grigoriu]
În al treilea rând, după cum v-am şi anunţat prin intermediul unui articol, sâmbătă, 8 iunie 2013, în Parcul Tineretului, a avut loc cea de-a V-a ediţie a Crosului Pădurii powered by Dolce Sport, evenimentul sportiv de strângere de fonduri pentru campania Pădurea Copiilor a Asociaţiei ViitorPlus. Sponsorul principal al evenimentului a fost Dolce Sport, televiziunea de sport a Romtelecom.
În ciuda vremii ploioase, peste 740 de persoane au alergat cu scopul de a strânge fonduri pentru Pădurea Copiilor, o campanie a programului ”Adoptă un copac!” prin care se doreşte plantarea câte unui puiet pentru fiecare nou-născut din România. În urma evenimentului s-au strâns fonduri pentru plantarea și îngrijirea a 12.000 de puieți, a căror plantare va începe în această toamnă în comuna Poroschia, din județul Teleorman. Pădurea va fi îngrijită timp de 5 ani, de-a lungul cărora vor fi realizate prașile și completări, până va ajunge la stadiul de masiv și nu va mai fi nevoie de intervenție din exterior pentru a se dezvolta.
250 copii și 490 alergători amatori si profesionişti au participat la cele 3 curse clasice: Mini-maratonul de 10 km, Cursa de 3 km şi Cursa Copiilor (500 m sau 1 km). Clasamentul general la Mini-maratonul de 10 km a fost: locul 1, câştigat de Gheorghe Șurlea, locul 2 de Alina Petrescu şi locul 3 de Victor Vlad. Dolce Sport a oferit ca premiu special, o minge oficiala Euro 2012, cu autografele fotbalistilor Panduru Basarab și Iulian Miu, lui Gheorghe Șurlea, cel mai rapid concurent de la MiniMaraton. Rezultatele complete ale curselor pot fi consultate pe site-ul Crosul Pădurii.
O parte dintre concurenţi au dat curs invitaţiei de a veni îmbrăcați într-un costum inedit. Costumul câştigător a fost cel de Xena şi a fost purtat de Raluca Borozan
Printre participanții la eveniment s-au numărat și: expertul Dolce Sport Iulian Miu, Alina Petrescu (dublu campioana națională la Maraton), DJ Wanda și Vladimir Drăghia.
“Sunt onorat că am participat alături de sute de oameni care au arătat că le pasă, nu doar de acest prezent, dar și de generațiile viitoare. Sunt, de asemenea, onorat că am reprezentat Dolce Sport în acest eveniment și că am transmis mesajul că suntem un partener de încredere pentru cei care cred în sport ca manifest pentru o viață mai bună”, a declarat fostul internațional Iulian Miu, acum expert Dolce Sport.
Concurenţii şi-au putut alege o echipă în care să alerge, în funcţie de preferinţele pentru o anumită specie de arbori sau pentru unul dintre alergătorii de anduranţă care au fost căpitani de echipă: echipa Frasin a fost condusă de Gabriel Solomon, echipa Stejar a fost condusă de Adrian Ber, iar echipa Tei a fost condusă de Andrei Roşu. La sfârşitul probelor, a ieşit câştigătoare echipa ai cărei membri au alergat cei mai mulţi kilometri cumulaţi, echipa Tei cu 1100 km. De asemenea, echipa Frasin a cumulat 1050 km, iar echipa Stejar a alergat în total 900 km.
Crosul Pădurii – Dolce Sport 2013 s-a aflat sub umbrela amplei campanii Mişcarea face bine, lansată în urmă cu 3 ani de către Dolce Sport. În cadrul acestei campanii va avea loc și anul acesta evenimentul “Cea mai mare ora de sport ”, pe data de 6 iulie, în Parcul Herăstrău, respectiv 26-27 iulie în Mamaia.
Evenimentul Crosul Pădurii – Dolce Sport 2013 a fost organizat cu ajutorul partenerilor strategici Primăria Municipiului București – Direcția de Cultură, Învățământ, Turism, Ro Club Maraton, Bucharest Running Club, traiescsanatos.org, BibChip, 7Card, Smart Atletic si Time Trial Running. La buna desfășurare au ajutat peste 70 de voluntari din partea ViitorPlus, Ro Club Maraton, Bucharest Running Club, Amway și Romtelecom.
Acest eveniment a fost susținut de: Dolce Sport (partener Principal), Amway (partener Gold), METRO Cash&Carry România și Fitclass (parteneri Bronze).
Parteneri media: Avantaje, RFI Romania, TV City, Metrorex, Oops Media, CSR Media, Liberinmiscare.ro, alerg.ro, insport.ro, Sport Revolution, 121.ro, Romania Pozitiva, Centrul de nutritie Superfit, Stop CO2, suntparinte.ro, Decat o Revista, Greenly, mtb-tours.kerucov.ro, Cu substrat, copilul.ro, Qbebe, 4run.ro, Mujer, Advertising4u.ro, Terminal1, Finzoom, injoaca.ro, comunicatedeafaceri.ro, egirl.ro, imparte.ro, Ghimpele, inparc.ro, Laura Frunza, Agenda Culturală pentru Copii, Sportlocal.ro.
ViitorPlus – asociaţia pentru dezvoltare durabilă – este o organizaţie nonprofit, care derulează din 2006 proiecte de împădurire, reciclare, educaţie şi conştientizare, producţie de confecţii textile naturale, construcţie de colectoare solare şi dotare a unor obiective sociale cu sisteme de încălzire a apei menajare, ce utilizează energia soarelui, proiecte ce contribuie la soluţionarea unor probleme sociale şi de mediu în diferite judeţe ale ţării, precum Constanţa, Călăraşi, Prahova, Ilfov, Sălaj şi Teleorman, sau în Bucureşti.
Printre cele mai cunoscute proiecte ale organizaţiei, care au primit premii în cadrul mai multor ediţii ale “Galei Societăţii Civile”, sunt “Adoptă un copac!”, “Atelierul de pânză”, “Recicleta” şi “Valea Teleajenului Ecomunitatea ta!”.
Dolce Sport, televiziunea de sport a Romtelecom, este prezentă pe piaţă din 2010 și și-a obișnuit clienții cu un conținut de calitate şi exclusiv, transmis și pe canalele Dolce Sport 2 (cu emisie permanentă), 3 şi 4 (cu emisie temporară). Dolce Sport este prezent şi online, pe www.dolcesport.ro și pe https://www.facebook.com/dolcesport.
Pentru mai multe informaţii despre Crosul Pădurii, accesaţi crosulpadurii.ro sau pagina de Facebook. De asemenea, îl puteţi contacta pe Gabriel SOLOMON, Manager evenimente sportive al ViitorPlus, pe e-mail la gabriel.solomon@viitorplus.ro.
[Mulţumim pentru comunicat dnei Gabriela Ticu, Responsabil Marketing si Comunicare, ViitorPlus - asociaţia pentru dezvoltare durabilă]
În final, vă informăm despre o frumoasă acţiune: pe data de 15 iunie, între orele 10:00-19:00, ViitorPlus și Provident vor organiza, în Parcul Circului, un eveniment, în cadrul căruia participanții vor putea primi informații despre colectarea separată a hârtiei și metodele de înscriere a scărilor de bloc în acest program. În cadrul acestui eveniment, copiii și adulții vor putea învăța, prin jocuri interactive, despre reciclare.
Ştiaţi că din totalul deșeurilor care ajung la groapa de gunoi, doar 1%[1] ajung la reciclat? Cum putem rezolva acest aspect într-un mod cât mai practic? Provident Financial România susţine extinderea primei iniţiative de colectare selectivă a hârtiei direct din scara de bloc a unui ONG prin proiectul “Recicleta – ECOmunitatea ta!”. Proiectul este iniţiat şi coordonat, din septembrie 2012, de ViitorPlus – asociaţia pentru dezvoltare durabilă, cu susținerea Provident, în colaborare cu S.C. Supercom S.A. şi Primăria sectorului 2.
“Problema protecției mediului înconjurător devine din ce în ce mai importantă, atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru autorități, ONG-uri, mass-media și cetățeni. Însă, în România, una dintre cele mai importante probleme o reprezintă lipsa unui sistem de colectare separată aproape de cetățean (infrastructura necesară) și, pentru a închide bucla, a unui proces de descurajare a comportamentului iresponsabil”, a declarat Romina Roșu, CSR Coordinator al Provident Financial România.
Cu această ocazie, “Recicleta – ECOmunitatea ta!” se extinde în alte 25 de scări de bloc. Procesul de înscriere este încă deschis, alte cinci scări de bloc din zona Bucur Obor se mai pot alătura programului.
În 2012 au fost reciclate peste cinci tone de hârtie din 33 de scări de bloc, din zona Bucur Obor a capitalei, fiecare tonă reciclată salvând de la tăiere 17 arbori maturi[2].
„Felicitări pentru ceea ce faceți! Majoritatea oamenilor au, câteodată, idei bune și frumoase. Din păcate, ele nu ajung să fie puse în practică deoarece ar fi nevoie de “cineva” care să aibă inițiativă și perseverență, pentru ca ideile să prindă contur. Vă multumim pentru că sunteți “cineva”. Acei “cineva” de care avem, cu toții, nevoie. Acțiunea voastră este laudabilă și noi apreciem munca și efortul pe care-l depuneți”, a declarat președintele Asociației de Proprietari Bloc 9, Str. Mașina de Pâine 22A, Sector 2.
Transportul deşeurilor de hârtie se face cu cargo-triciclete, care nu poluează aerul şi sunt conduse de persoane cu probleme sociale cărora li se oferă, prin acest program, șansa de a lucra în condiții legale și decente.
În România, doar 1% dintre deşeurile municipale sunt colectate în vederea reciclării, deşi ţinta Uniunii Europene este de 50% până în 2020[3], în timp ce Germania înregistrează rate de colectare de 45%, Belgia – 40% sau Slovenia – 39%[4].
Cine este Provident Financial România? Este o instituție financiară nebancară înregistrată în Registrul General al Băncii Naționale a României, fiind parte a grupului britanic IPF, care are 2,5 milioane de clienţi în cinci ţări din Europa Centrală şi de Est, precum şi în Mexic. IPF este al doilea cel mai mare angajator britanic din Europa Centrală și de Est și este una dintre cele mai puternice 250 de companii internaţionale listate la Bursa din Londra.
În cei 6 ani de prezență pe piața locală, compania a investit în România peste 160 de milioane de euro, din care peste 600.000 de euro în programe de responsabilitate socială. Provident are acum peste 750 de angajați și colaborează cu peste 3.900 de agenți independenți în peste 60 de orașe din întreaga țară (www.provident.ro).
Pentru mai multe informaţii, puteti contacta: Vlad Șandru, Manager Comunicare, e-mail: vlad.sandru@provident.ro
Persoana de contact: Alexandra Crivăț, e-mail: alexandra_crivat@mccannpr.ro
[Încă o dată mulţumim pentru comunicat dnei Gabriela Ticu, Responsabil Marketing si Comunicare, ViitorPlus - asociaţia pentru dezvoltare durabilă]
Acestea fiind zise și scrise :), vă dorim zile frumoase şi cu spor, dragi prieteni! Pe curând!
[1] Conform Eurostat – biroul de statistica al U.E., 2010, consultat la http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=STAT/12/48&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en
[2] Informaţie apărută în anii 1970, într-un raport pentru Congresul American.
[3] Conform “Waste Framework Directive”, mentionat in pagina 6 pe http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0013:FIN:EN:PDF
[4] Idem 1