Cine învață bine la chimie și fizică descoperă noi combustibili!

În cazul în care vă îngrijorați că în viitor nu vom mai avea cu ce să alimentăm automobilele, iar drăgălașul AirPod pur și simplu nu este pentru voi, Audi vine cu soluții!

În contextul poluării atmosferice și a reducerii rezervelor naturale, producătorii de automobile sunt încurajați, prin diferite standarde, să descopere noi mijloace de îmbunătățire sau economisire a combustibililor fosili. Cei de la “micuța” companie Audi sunt printre cei mai preocupați de acest aspect eco. Drept dovadă, ei au încheiat parteneriate cu câteva firme care să îi ajute la îmbunătățirea performanței din punct de vedere al combustibililot utilizați.

Primul exemplu

Conform acestui site cu specific auto, cei de la Audi și compania SolarFuel au în plan pentru mai 2013 construirea unei fabrici care să producă “e-gas”, capabil să alimenteze mașini cum ar fi versiunea TCNG a lui Audi A3 Sportback (unde TCNG vine de la “Turbo Compressed Natural Gas”).

Audi-A3-TCNG

Audi-A3-TCNG. Sursa: foxnews.com

Ce este așa-numitul e-gaz? Este metan obținut sintetic din hidrogen și dioxid de carbon (!), printr-un proces numit “metanizare”. Gazul obținut este identic din punct de vedere chimic cu gazul natural.

Atunci, dacă este identic, prin ce este ECO față de metanul obișnuit? Iată: chiar dacă vor exista emisii de CO2, cantitatea acestora va fi egală cu cea necesară pentru producerea e-gazului! (sursă) Deci practic, utilizarea acestui combustibil nu produce o creștere netă a emisiilor de CO2. Ce părere aveți de asta?

Obtinerea de e-gaz. Sursa: topspeed.com

 

Mai mult decât atât, în procesele de producere a hidrogenului necesar (obținut din apă, prin electroliză), compania SolarFuel va folosi energie eoliană! Hidrogenul poate fi folosit ca atare de către automobilele care funcționează cu celule de combustie pe bază de hidrogen, însă cum tehnologia de producere în masă a acestor autovehicule este scumpă, iar infrastructura de distribuție a acestui combustibil nu a fost construită deocamdată, Audi a găsit deci o utilizare mai la îndemână a hidrogenului.

Sursa: topspeed.com

Obtinerea de hidrogen. Sursa: topspeed.com

Ok, am lămurit de unde se obține hidrogen. Dar dioxidul de carbon de unde îl vor „lua”? Foarte simplu! Metanul este produs de obicei prin procesul de descompunere a resturilor organice, însă în acest mod sunt generate cantități mari de dioxid de carbon. Compania SolarFuel nu se va opri aici. CO2-ul rezultat va fi transferat către unitatea de producere a e-gazului, unde în combinație cu hidrogenul, va rezulta și mai mult metan! Iar de acolo, gazul va fi introdus în infrastructura deja existentă de alimentare. În Germania există deja numeroase puncte de alimentare cu gaz natural, fapt care va facilita introducerea e-gazului pe piață. (sursă)

Cel de-al doilea exemplu

În scopul de a utiliza combustibili eco, cei de la Audi vor colabora cu compania Joule (Massachusetts), contruind un model de automobil care va funcționa pe bază de bioetanol, obținut cu ajutorul… bacteriilor! Din combinarea cianobacteriilor cu apă sărată și CO2 va rezulta un bio-diesel sintetic. Sună foarte bine, însă deocamdată mai este de lucru la această idee, întrucât amestecul rezultat va necesita tratare pentru a respecta standardele de emisii.

Conform autoviva.com, procesul constă în umplerea unor tuburi de 100 de metri cu apă încărcată cu bacterii, prin care se va pompa CO2. În prezența luminii, bacteriile se hrănesc și apoi secretă ceea ce Audi vor numi e-etanol. Interesant este faptul că bacteriile nu vor avea nevoie de apă proaspătă, ci vor putea utiliza apă sărată sau chiar apă uzată, cu anumite caracteristici. Fabricile Audi vor instala în cadrul fabricilor proprii aceste unități de producere a bioetanolului, pentru a reutiliza emisiile de CO2 rezultate din alte procese de producție. Ei speră că prima dintre ele va fi dată în folosință la scară mare în anul 2014.

În concluzie, putem spune că stăm bine (de fapt nu noi, alții) la capitolul planuri de viitor în ceea ce privește combustibilii. Idei au fost, sunt și vor mai fi. După cum spuneam și prin arte articole- dacă nu din dragoste pentru mediu, măcar din nevoie.

Vă invit cu drag să discutăm pe această temă!

Bibliografie

-          www.foxnews.com

-          www.topspeed.com

-          www.autoviva.com

-          www.buyyourcar.co.uk

-          http://blogs.motortrend.com

-          http://www.jouleunlimited.com

-          http://www.solar-fuel.net

Despre autor
Doctorand la Universitatea din București, Facultatea de Geografie, anul III
5 comentarii la acest articolScrie-l pe al tau!
  1. Pare a fi o idee foarte buna. Cei de la Audi par a se fi gandit la toate….nu ca i-ar fi subestimat cineva. Pot sa remarc marele plus dat de faptul ca, din producerea combustibilului nu rezulta produsi secundari nocivi.
    Implementarea tehnologiei in cadrul automobilelor din zilele noastre, mai precis la motoarele existente, nu este ceva dificil. Cel mai problematic aspect este realizarea unei infrastructuri capabile sa functioneze asemenea celei actuale. Degeaba automobilul functioneaza cu e-gaz, daca nu se poate alimenta cu e-gaz. Pana la implementarea unei retele extinse de alimentare cu e-gaz, cred ca se pot imagina solutii de automobile hibride care sa functioneze atat cu gaz cat si cu benzina/motorina. Cred, insa, ca in acelasi mod in care se procedeaza acum cu distribuirea si comercializarea combustibililor fosili se va proceda si cu gazul ecologic, neexistand probleme noi legate de aceste aspecte ce trebuie solutionate.
    Daca stau bine sa ma gandesc, se mai pune si problema gradului de acceptare a solutiei alternative de catre marii producatori de combustibili fosili. Se poate sa se ajunga chiar la neexploatarea acestei solutii ecologice din cauza piedicilor ce pot fi puse. Sper insa, sa nu fie cazul, si asemenea altor multor idei bune, sa nu se stinga inanite de a fi pusa in practica.

  2. Buna, Dan! Iti multumesc pentru interventie!
    Ai mare dreptate, cei de la Audi sustin ca producatorii de combustibili fosili pur si simplu nu vor sa sustina si ideile alternative cat timp ei pot obtine combustibili fosili la preturi mici! (sursa: http://blogs.motortrend.com/audi-deals-co-develop-alternative-fuels-26189.html) Deci cum ai zis si tu, piedici cu siguranta vor aparea.

    Chiar daca pe moment, ideile bune probabil vor ramane in pom, sunt convinsa ca in momentul in care se vor termina rezervele de titei, solutiile eco vor fi “scoase din cutia prafuita de sub pat” si aplicate din nevoie…

    Te pup cu drag si iti multumesc ca ai citit articolul!

  3. Ceea ce spui este foarte adevarat! Doar in momentul in care ne va “lovi” inca o criza a combustibililor ne vom intoarce privirile spre solutiile eco deja existente.
    Cu toate acestea consider, desi sunt unul dintre cei care prefera actuala metoda de propulsie, ca ar trebui sa fim mai deschisi catre solutiile eco, si nu doar noi, ci si producatorii de combustibili fosili. Nu ar fi bine sa aplicam solutii eco doar constransi de situatie.
    Ar trebui ca cei care produc si combustibili fosili sa inceapa sa se indrepte si in aceasta directie, mentinand, totusi, si actuala activitate. Cred ca cei care se vor indrepta inca de pe acum spre solutiile eco vor avea de castigat in viitor, cand deja vor fi aplicat noile tehnologii, cu mult inaintea altora.
    Chiar daca s-a mai spus, ar trebui sa ne gandim si la ce lasam mostenire urmasilor nostri si zicand aceasta ma gandesc atat la o planeta curata cat si la tehnologii cu impact cat mai redus asupra acesteia.

  4. Ai spus un cuvant cheie- “mostenire”… In lumea egoista in care traim, uneori nu ne intereseaza nici macar de copiii/ nepotii/ stranepotii nostri… Gandim “Lasa, s-or descurca si ei cum vor putea”.. Nu vom fi langa ei sa ii vedem cum se vor lupta cu mizeriile noastre, deci nu ne afecteaza.. Dar ma bucur ca tu esti unul dintre soferii si viitorii ingineri responsabili si deschisi catre nou. :*

  5. STIMATA DOAMNA IOANA STOICESCU

    Va admir si felicit pentru initiativa d-voastra privind popularizarea problematicii obtinerii gazului sintetic.

    Ati mai aflat noutati si precizari : randament, costuri productie, etc ?

    CU DEOSEBITA CONSIDERATIE
    tEL 0747.658646

Scrie aici comentariul tau

Te rugam sa-ti introduci numele!

Necesar!

Te rugam sa introduci o adresa de email valida!

Necesar!

Te rugam sa scrii mesajul!

Greenly Magazine © 2019 All Rights Reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress